- Inici
- Objectiu 4
- Indicador 4.1.1
Subcategories
Escolliu categories de les llistes desplegables a continuació per veure diferents desglossaments de les dades. Alguns no estaran disponibles fins que no se seleccioni un nivell superior.
Headline data
Font: Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT)
Àrea geogràfica: Illes Balears
Unitat de mesura: Percentatge
Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
Nom | Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Proporció de nens, nines i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) a la fi de l’ensenyament primari i c) a la fi de l’ensenyament secundari inferior, han arribat almenys a un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
Meta | D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
Fórmula teòrica | $$PPN2CL_{15}^{t} = \frac{PN2CL_{15}^{t}}{P_{15}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Percentatge |
Fonts d’informació | Programa per a l'avaluació internacional dels estudiants, Ministeri d'Educació i Formació Professional |
Periodicitat | Triennal |
Observacions | El Programa per a l''avaluació internacional dels estudiants utilitza un sistema de puntuacions, on no hi ha una puntuació màxima ni mínima, sinó que els resultats s''escalen de manera que responguin a una distribució normal amb una mitjana de 500 punts i una desviació típica de 100 punts. Per a ajudar a interpretar aquestes puntuacions, s''estableixen categories de competència en lectura: |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
Nom | Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Proporció de nens, nines i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) a la fi de l’ensenyament primari i c) a la fi de l’ensenyament secundari inferior, han arribat almenys a un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
Meta | D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
Fórmula teòrica | $$PPN2CL_{15,homes}^{t} = \frac{PN2CL_{15,homes}^{t}}{P_{15,homes}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Percentatge |
Fonts d’informació | Programa per a l'avaluació internacional dels estudiants, Ministeri d'Educació i Formació Professional |
Periodicitat | Triennal |
Observacions | El Programa per a l''avaluació internacional dels estudiants utilitza un sistema de puntuacions, on no hi ha una puntuació màxima ni mínima, sinó que els resultats s''escalen de manera que responguin a una distribució normal amb una mitjana de 500 punts i una desviació típica de 100 punts. Per a ajudar a interpretar aquestes puntuacions, s''estableixen categories de competència en lectura: |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
Nom | Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Proporció de nens, nines i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) a la fi de l’ensenyament primari i c) a la fi de l’ensenyament secundari inferior, han arribat almenys a un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
Meta | D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura |
Fórmula teòrica | $$PPN2CL_{15,dones}^{t} = \frac{PN2CL_{15,dones}^{t}}{P_{15,dones}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Percentatge |
Fonts d’informació | Programa per a l'avaluació internacional dels estudiants, Ministeri d'Educació i Formació Professional |
Periodicitat | Triennal |
Observacions | El Programa per a l''avaluació internacional dels estudiants utilitza un sistema de puntuacions, on no hi ha una puntuació màxima ni mínima, sinó que els resultats s''escalen de manera que responguin a una distribució normal amb una mitjana de 500 punts i una desviació típica de 100 punts. Per a ajudar a interpretar aquestes puntuacions, s''estableixen categories de competència en lectura: |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
Nom | Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Proporció de nens, nines i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) a la fi de l’ensenyament primari i c) a la fi de l’ensenyament secundari inferior, han arribat almenys a un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
Meta | D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
Fórmula teòrica | $$PPN2MAT_{15}^{t} = \frac{PN2MAT_{15}^{t}}{P_{15}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Percentatge |
Fonts d’informació | Programa per a l'avaluació internacional dels estudiants, Ministeri d'Educació i Formació Professional |
Periodicitat | Triennal |
Observacions | El Programa per a l''avaluació internacional dels estudiants utilitza un sistema de puntuacions, on no hi ha una puntuació màxima ni mínima, sinó que els resultats s''escalen de manera que responguin a una distribució normal amb una mitjana de 500 punts i una desviació típica de 100 punts. Per a ajudar a interpretar aquestes puntuacions, s''estableixen categories de competència en matemàtiques: |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
Nom | Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Proporció de nens, nines i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) a la fi de l’ensenyament primari i c) a la fi de l’ensenyament secundari inferior, han arribat almenys a un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
Meta | D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
Fórmula teòrica | $$PPN2MAT_{15,homes}^{t} = \frac{PN2MAT_{15,homes}^{t}}{P_{15,homes}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Percentatge |
Fonts d’informació | Programa per a l'avaluació internacional dels estudiants, Ministeri d'Educació i Formació Professional |
Periodicitat | Triennal |
Observacions | El Programa per a l''avaluació internacional dels estudiants utilitza un sistema de puntuacions, on no hi ha una puntuació màxima ni mínima, sinó que els resultats s''escalen de manera que responguin a una distribució normal amb una mitjana de 500 punts i una desviació típica de 100 punts. Per a ajudar a interpretar aquestes puntuacions, s''estableixen categories de competència en matemàtiques: |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
Nom | Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Proporció de nens, nines i adolescents que, a) en els cursos segon i tercer, b) a la fi de l’ensenyament primari i c) a la fi de l’ensenyament secundari inferior, han arribat almenys a un nivell mínim de competència en i) lectura i ii) matemàtiques, desglossada per sexe |
Meta | D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques |
Fórmula teòrica | $$PPN2MAT_{15,dones}^{t} = \frac{PN2MAT_{15,dones}^{t}}{P_{15,dones}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Percentatge |
Fonts d’informació | Programa per a l'avaluació internacional dels estudiants, Ministeri d'Educació i Formació Professional |
Periodicitat | Triennal |
Observacions | El Programa per a l''avaluació internacional dels estudiants utilitza un sistema de puntuacions, on no hi ha una puntuació màxima ni mínima, sinó que els resultats s''escalen de manera que responguin a una distribució normal amb una mitjana de 500 punts i una desviació típica de 100 punts. Per a ajudar a interpretar aquestes puntuacions, s''estableixen categories de competència en matemàtiques: |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|