Metes
Indicadors
4.1
D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens acabin l’educació primària i secundària, que ha de ser gratuïta, equitativa i de qualitat i produir resultats d’aprenentatge pertinents i efectius
4.2
D’aquí a 2030, assegurar que totes les nines i tots els nens tinguin accés a serveis d’atenció i desenvolupament en la primera infància i educació preescolar de qualitat, per tal que estiguin preparats per a l’educació primària
4.2.1
S’estan explorant les fonts de dades
Proporció de nens de 24 a 59 mesos el desenvolupament dels quals és adequat pel que fa a la salut, l’aprenentatge i el benestar psicosocial, desglossada per sexe
4.3
D’aquí a 2030, assegurar l’accés igualitari de tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclosa la formació universitària
4.4
D’aquí a 2030, augmentar considerablement el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per accedir a ocupació, treball decent i emprenedoria
4.5
D’aquí a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i assegurar l’accés igualitari a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens en situacions de vulnerabilitat
4.6
D’aquí a 2030, assegurar que tots els joves i una proporció considerable dels adults, tant homes com dones, estiguin alfabetitzats i tinguin nocions elementals d’aritmètica
4.7
D’aquí a 2030, assegurar que tots els alumnes adquireixin els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible, entre d’altres mitjançant l’educació per al desenvolupament sostenible i els estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i no violència, la ciutadania mundial i la valoració de la diversitat cultural i la contribució de la cultura al desenvolupament sostenible
4.7.1
S’estan explorant les fonts de dades
Grau en què i) l’educació per a la ciutadania mundial i ii) l’educació per al desenvolupament sostenible, inclosa la igualtat de gènere i els drets humans, s’incorporen en tots els nivells de a) les polítiques nacionals d’educació, b) els plans d’estudi, c) la formació de professorat i d) l’avaluació dels estudiants
4.a
Construir i adequar instal·lacions educatives que tinguin en compte les necessitats dels nens i les persones amb discapacitat i les diferències de gènere, i que ofereixin entorns d’aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tots
4.b
D’aquí al 2020, augmentar considerablement en l’àmbit mundial el nombre de beques disponibles per als països en desenvolupament, en particular els països menys avançats, els petits Estats insulars en desenvolupament i els països africans, a fi que els seus estudiants puguin matricular-se en programes d’ensenyament superior, inclosos programes de formació professional i programes tècnics, científics, d’enginyeria i de tecnologia de la informació i les comunicacions, de països desenvolupats i altres països en desenvolupament
4.b.1
En curs
Volum de l’assistència oficial per al desenvolupament destinada a beques, desglossat per sector i tipus d’estudi
4.c
D’aquí a 2030, augmentar considerablement l’oferta de docents qualificats, fins i tot mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents en els països en desenvolupament, especialment els països menys avançats i els petits Estats insulars en desenvolupament