- Inici
- Objectiu 4
- Indicador 4.5.1
Subcategories
Escolliu categories de les llistes desplegables a continuació per veure diferents desglossaments de les dades. Alguns no estaran disponibles fins que no se seleccioni un nivell superior.
Headline data
Font: Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT)
Unitat de mesura: Índex
Índex de paritat entre dones i homes de la població d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
Nom | Índex de paritat entre dones i homes de la població d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es disposi de dades) per a tots els indicadors educatius d’aquesta llista que es puguin desglossar |
Meta | D’aquí a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i assegurar l’accés igualitari a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens en situacions de vulnerabilitat |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Relació entre les proporcions de dones i homes d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives (formals o no formals) en els últims 12 mesos |
Fórmula teòrica | $$IP_{dones/homes}^{t} = \frac{PPE_{18-64,dones}^{t}}{PPE_{18-64,homes}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Índex |
Fonts d’informació | Enquesta sobre la participació de la població adulta en les activitats d'aprenentatge, Institut Nacional d'Estadística (INE) |
Periodicitat | Sexennal |
Observacions | El valor de referència d'aquest indicador és 100, que es té quan la paritat és absoluta. El grau de disparitat és major com més s'allunya de 100 el valor de l'indicador, reflectint una situació desfavorable o favorable del grup poblacional del numerador respecte del grup poblacional del denominador segons prengui un valor inferior o superior a 100 respectivament. A l'hora d'interpretar aquest indicador, cal tenir en compte que no és simètric entorn a 100. |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Índex de paritat entre persones que pertanyen a llars que es troben en el nivell d’ingressos inferior i superior de la població d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
Nom | Índex de paritat entre persones que pertanyen a llars que es troben en el nivell d’ingressos inferior i superior de la població d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es disposi de dades) per a tots els indicadors educatius d’aquesta llista que es puguin desglossar |
Meta | D’aquí a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i assegurar l’accés igualitari a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens en situacions de vulnerabilitat |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Relació entre les proporcions de persones entre 18 i 64 anys que pertanyen a llars que es troben en el nivell d'ingressos inferior i superior que han realitzat activitats educatives (formals o no formals) en els últims 12 mesos |
Fórmula teòrica | $$IP_{inf/sup}^{t} = \frac{PPE_{18-64,inf}^{t}}{PPE_{18-64,sup}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Índex |
Fonts d’informació | Enquesta sobre la participació de la població adulta en les activitats d'aprenentatge, Institut Nacional d'Estadística (INE) |
Periodicitat | Sexennal |
Observacions | El valor de referència d'aquest indicador és 100, que es té quan la paritat és absoluta. El grau de disparitat és major com més s'allunya de 100 el valor de l'indicador, reflectint una situació desfavorable o favorable del grup poblacional del numerador respecte del grup poblacional del denominador segons prengui un valor inferior o superior a 100 respectivament. A l'hora d'interpretar aquest indicador, cal tenir en compte que no és simètric entorn a 100. |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Índex de paritat entre persones amb i sense limitacions per problemes de salut de la població d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
Nom | Índex de paritat entre persones amb i sense limitacions per problemes de salut de la població d’entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es disposi de dades) per a tots els indicadors educatius d’aquesta llista que es puguin desglossar |
Meta | D’aquí a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i assegurar l’accés igualitari a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens en situacions de vulnerabilitat |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Relació entre les proporcions de persones d’entre 18 i 64 anys amb i sense limitacions per problemes de salut (greus o no greus) que han realitzat activitats educatives (formals o no formals) en els últims 12 mesos |
Fórmula teòrica | $$IP_{l/nl}^{t} = \frac{PPE_{18-64,l}^{t}}{PPE_{18-64,nl}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Índex |
Fonts d’informació | Enquesta sobre la participació de la població adulta en les activitats d'aprenentatge, Institut Nacional d'Estadística (INE) |
Periodicitat | Sexennal |
Observacions | El valor de referència d'aquest indicador és 100, que es té quan la paritat és absoluta. El grau de disparitat és major com més s'allunya de 100 el valor de l'indicador, reflectint una situació desfavorable o favorable del grup poblacional del numerador respecte del grup poblacional del denominador segons prengui un valor inferior o superior a 100 respectivament. A l'hora d'interpretar aquest indicador, cal tenir en compte que no és simètric entorn a 100. |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Índex de paritat entre dones i homes de la població d’entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
Nom | Índex de paritat entre dones i homes de la població d’entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es disposi de dades) per a tots els indicadors educatius d’aquesta llista que es puguin desglossar |
Meta | D’aquí a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i assegurar l’accés igualitari a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens en situacions de vulnerabilitat |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Relació entre les proporcions de dones i homes d’entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació (reglada o no reglada) en les últimes quatre setmanes |
Fórmula teòrica | $$IP_{dones/homes}^{t} = \frac{PPE_{15-64,dones}^{t}}{PPE_{15-64,homes}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Índex |
Fonts d’informació | Enquesta de població activa, Institut Nacional d'Estadística (INE) |
Periodicitat | Anual |
Observacions | El valor de referència d'aquest indicador és 100, que es té quan la paritat és absoluta. El grau de disparitat és major com més s'allunya de 100 el valor de l'indicador, reflectint una situació desfavorable o favorable del grup poblacional del numerador respecte del grup poblacional del denominador segons prengui un valor inferior o superior a 100 respectivament. A l'hora d'interpretar aquest indicador, cal tenir en compte que no és simètric entorn a 100. |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|
Índex de paritat entre persones residents en municipis de menys de 10.000 habitants i residents en municipis de més de 10.000 habitants de la població d’entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
Nom | Índex de paritat entre persones residents en municipis de menys de 10.000 habitants i residents en municipis de més de 10.000 habitants de la població d’entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes |
---|---|
Indicador de les Nacions Unides | Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es disposi de dades) per a tots els indicadors educatius d’aquesta llista que es puguin desglossar |
Meta | D’aquí a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l’educació i assegurar l’accés igualitari a tots els nivells de l’ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els nens en situacions de vulnerabilitat |
Objectiu | Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge permanent per a tothom |
Definició | Relació entre les proporcions de persones d’entre 15 i 64 anys residents en municipis de menys de 10.000 habitants i més de 10.000 habitants que han realitzat estudis o formació (reglada o no reglada) en les últimes quatre setmanes |
Fórmula teòrica | $$IP_{\le 10.000/\gt 10.000}^{t} = \frac{PPE_{15-64,\le 10.000}^{t}}{PPE_{15-64,\gt 10.000}^{t}} \cdot 100$$ |
Unitat de mesura | Índex |
Fonts d’informació | Enquesta de població activa, Institut Nacional d'Estadística (INE) |
Periodicitat | Anual |
Observacions | El valor de referència d'aquest indicador és 100, que es té quan la paritat és absoluta. El grau de disparitat és major com més s'allunya de 100 el valor de l'indicador, reflectint una situació desfavorable o favorable del grup poblacional del numerador respecte del grup poblacional del denominador segons prengui un valor inferior o superior a 100 respectivament. A l'hora d'interpretar aquest indicador, cal tenir en compte que no és simètric entorn a 100. |
Nota |
Indicador calculat utilitzant una metodologia harmonitzada entre els òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes
|