Declaració d'Accessibilitat

L'Administració Pública ha de garantir el dret de tota la ciutadania a l'accessibilitat, tant en el món físic com en el virtual, amb independència que puguin patir problemes físics, sensorials o cognitius.

Pel que fa al món virtual, cal tenir en compte, a més, que les persones usuàries amb discapacitat són un dels públics més interessats a utilitzar serveis en línia, ja que poden tenir problemes de mobilitat que els dificulti desplaçar-se per a realitzar tràmits en les oficines administratives.

El IBESTAT es compromet a fer accessible el seu lloc web de conformitat amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic. Per a garantir aquest accés universal a la informació, s'apliquen els requisits d'accessibilitat de la Norma UNE-EN 301549:2019 en el desenvolupament i manteniment d'aquest lloc web.

La present declaració d'accessibilitat s'aplica al lloc web:

https://www.ibestat.es/

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb l'RD 1112/2018, a causa de la falta de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pel següent:

  • Falta de conformitat amb l'RD 1112/2018

Poden existir fallades puntuals d'edició en alguna pàgina web:

  1. Problemes puntuals de baix contrast entre text i fons.
  2. Imatges que no estiguin ben etiquetades.
  3. Els arxius ofimàtics en PDF o altres formats no compleixen íntegrament tots els requisits d'accessibilitat.
  4. Existeixen pàgines maquetades en HTML4 i es treballant en què tots els continguts siguin HTML5.
  5. Es pot trobar estils CSS dins del codi HTML, la qual cosa dificultaria la labor d'algunes eines de suport a l'accessibilitat.
  • Càrrega desproporcionada
    No aplica.
  • El contingut no entra dins de l'àmbit de la legislació aplicable

    1. Existeixen arxius ofimàtics en PDF o altres formats publicats abans del 20 de setembre de 2018 que no compleixin íntegrament tots els requisits d'accessibilitat.
    2. Pot haver-hi continguts de tercers que no estiguin desenvolupats en aquesta Unitat, ni sota el seu control, com a arxius del BOE o d'altres organismes com Eurostat.
  • Preparació de la present declaració d'accessibilitat
    La present declaració va ser preparada el 23 de novembre de 2022
    El mètode emprat per a preparar la declaració ha estat una autoavaluació duta a terme pel propi organisme.

    Observacions i dades de contacte


    El Govern de les Illes Balears pretén continuar millorant i oferir als ciutadans el millor servei possible. Pot realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 10.2.a) de l'RD 1112/2018 com ara:
  • Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquest lloc web
  • Transmetre altres dificultats d'accés al contingut
  • Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l'accessibilitat del lloc web

En la comunicació s'ha de concretar amb tota claredat, els fets, raons i petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima.

Mitjançant el següent Formulari de contacte o trucant a al telèfon 971177140.

Des de l'oficina d'administració electrònica es transmetran les observacions, peticions o reclamacions a l'òrgan competent per resoldre. Les comunicacions seran tractades per l’IBESTAT.

Pot presentar:

  • Una queixa relativa al compliment dels requisits del RD 1112/2018 o
  • una sol·licitud d'informació accessible relativa a:
    • continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació del RD 1112/2018 segons el que estableix l'article 3, apartat 4 o,
    • continguts que estan exempts de compliment dels requisits d'accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.

Mitjançant el següent procediment: Peticions d'informació accessible i queixes relatives a accessibilitat de llocs web i aplicacions mòbils.

Procediment d'aplicació

El procediment de reclamació que recull l'article 13 del Reial decret 1112/2018 va entrar en vigor el 20 de setembre de 2020.

Si un cop realitzada una sol·licitud d'informació accessible o queixa, aquesta hagués estat desestimada, no s'estigués d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits previstos en l'article 12.5, la persona interessada podrà iniciar una reclamació. Igualment es podrà iniciar una reclamació en el cas que hagi passat el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.

La reclamació pot ser presentada a través del procediment Reclamacions relativa a accessibilitat de llocs web i aplicacions mòbils.

Política d'Accessibilitat

Contingut opcional

En aquesta web s'han adoptat una sèrie de mesures l'objectiu de les quals és millorar l'accessibilitat. Els avantatges que això comporta són, entre altres:

  • Facilitar l'accés de les persones independentment de la seva condició física o del seu entorn.
  • Incloure continguts clars i ben estructurats.
  • Millorar la navegació i l'experiència de l'usuari.

    Entre les mesures adoptades:
  • Ordre lògic de presentació dels elements en pantalla i dels continguts en el codi.
  • Ús dels estàndards del W3C.
  • Pautes d'Accessibilitat per al Contingut Web (WCAG 2.1).

    Relació d'accessos directes

    En la capçalera i al peu de cada pàgina s'inclouen enllaços a:
  • Pàgina d'inici.
  • Mapa web.
  • Formulari de contacte.
  • Xarxes socials.
  • Cercador.
  • Castellano/Català
  • Avís legal.
  • Declaració d'accessibilitat.
  • Ubicació seu IBESTAT.