Enquesta d'ús de TIC i comerç electrònic a les empreses

Aquesta enquesta té per objecte oferir informació sobre la implantació i ús de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) i del comerç electrònic per part del sector empresarial de les illes.

Accés a dades publicades

Descarregar metodologia completa

Metodología de l'Enquesta sobre l'ús de Tecnologies de la Informació i de las Comunicacions i del Comerç Electrònic a les Empreses (TIC-E)

  1. Introducció
  2. Àmbit poblacional
  3. Àmbit territorial
  4. Àmbit temporal
  5. Disseny de la mostra

1. Introducció

L'Enquesta sobre l'ús de tecnologies de la informació i de les comunicacions (TIC), i del comerç electrònic té per objecte conèixer el nivell d'implantació i ús de les TIC i del comerç electrònic en el sector empresarial.

L'IBESTAT du a terme l'operació estadística 77215005 Explotació de l'enquesta sobre l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a les empreses, que és una explotació específica per a les Illes Balears de l'enquesta de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) per al territori nacional. Aquesta explotació ens permet disposar en l'àmbit autonòmic d'informació desagregada per activitat i grandària de l'empresa. Es du a terme de manera que permet obtenir resultats comparables en l'àmbit internacional.

2. Àmbit poblacional

La població objecte d'estudi està formada per totes les empreses l'activitat principal de les quals es descriu en les seccions C, D, E, F, G, H, I, J, la secció L, les divisions de la 69 a la 74 de la secció M, la secció N i el grup 95.1 segons la CNAE-2009. Aquestes pertanyen als sectors d'indústria, construcció i serveis.

3. Àmbit territorial

Les unitats d'anàlisi són totes les empreses ubicades en el territori de les Illes Balears.

4. Àmbit temporal

Aquesta operació estadística és una enquesta anual. Per garantir l'objectiu de comparabilitat internacional de resultats, en cada enquesta es recullen dos períodes de referència: t-1 i t.

Per una part, les variables d'infraestructura, equipaments i ús de les TIC van referides al primer trimestre de l'any t.

De l'altra, les variables sobre comerç electrònic així com les d'informació general de l'empresa van referides a la totalitat de l'any t-1. Les dades relatives a l'ocupació se sol·liciten com a mitjana anual de t-1.

5. Disseny de la mostra

El disseny mostral es fa en l'àmbit nacional mitjançant la selecció d'una mostra estratificada a partir de l'encreuament de les variables:

— Grandària de l'empresa.
— Branques d'activitat econòmica (segons CNAE-2009).
— Comunitat autònoma.

Per a les Illes Balears la mida mostral és aproximadament de 1.119 empreses.